მსოფლიოში ინტერნეტის ხელმისაწვდომობის ზრდასთან ერთად, სულ უფრო მატულობს სოციალური მედიის მომხმარებელთა რიცხვიც.

 

ალბათ უკვე თქვენთვისაც ცნობილია  ისეთი პოპულარული სოციალური მედია ქსელები, როგორებიცაა: Facebook, Instagram, YouTube და ა.შ თუმცა, მათ გარდა კიდევ ბევრი პლატფორმა არსებობს, რომლებზეც ადამიანები სხვადასხვა მიზნით რეგისტრირდებიან და მათ საკმაოდ აქტიურად სტუმრობენ.

 

გადავწყვიტეთ, ამ ბლოგში სოციალური მედია ქსელების ვრცელი სია 10 კატეგორიად დავყოთ, მათი მომხმარებლის ინტერესებისა და მიზნობრიობის მიხედვით. ვფიქრობთ, ასე უფრო მარტივად აღსაქმელი გახდება, რაზე ფოკუსირდება თითოეული სოციალური მედია.

 

სოციალური მედიის ამ კატეგორიებისა და მათი დანიშნულების კარგად გააზრება, საშუალებას მოგცემთ, ახალი იდეებით გაამდიდროთ თქვენი მარკეტინგული კომუნიკაცია და მაქსიმალურად ეფექტურად აითვისოთ სხვადასხვა არხები.

 

ამასთან ერთად, ქვემოთ მოცემული ინფორმაცია თქვენი სამიზნე აუდიტორიის უფრო მარტივად მოძებნასა და მათთან დაკავშირებაშიც დაგეხმარებათ.

სტატიის სარჩევი

1. სოციალური ქსელები

მაგალითები: Facebook, Twitter, Linkedin

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: ხალხთან (და ბრენდებთან) დისტანციურად დასაკავშირებლად.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: ბაზრის შესწავლა, ბრენდის ცნობადობის ზრდა, ლიდების შეგროვება, მომხმარებლებთან კომუნიკაცია … ჩამონათვალი თითქმის უსასრულოა.

 

სოციალური მედია ქსელები: facebook, twitter-სა და Linkedin-ს, ზოგჯერ ”ურთიერთობის ქსელების” სახელით არიან ცნობილნი. რადგან ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი ეხმარება ხალხს და ორგანიზაციებს ინტერნეტის საშუალებით, სრულად დისტანციურად დაუკავშირდნენ ერთმანეთს და გაცვალონ მათთვის საჭირო და საინტერესო ინფორმაცია.

 

დღეს, როდესაც მობილური ტელეფონით ინტერნეტის გამოყენება სულ უფრო ხშირია, სოციალური ქსელები ერთგვარ ჰაბებადაც იქცა.

 

ისინი გარდაქმნიან თანამედროვე ცხოვრების თითქმის ყველა ასპექტს – დაწყებული ახალი ამბების კითხვიდან, შვებულების ფოტოების გაზიარებითა და ახალი სამსახურის პოვნით დამთავრებული.

 

თუ გსურთ, რომ თქვენი ბიზნესი თანამედროვე ტენდენციებს არ ჩამორჩეს და ადამიანის ყოველდღიურობის ნაწილი გახდეს, მაშინ მას სწორედ იქ უნდა დახვდეთ, სადაც მომხმარებელი ყველაზე დიდ დროს ატარებს. სოციალურ ქსელში კი ადამიანი დღეში საშუალოდ 2,5 საათს ატარებს.

 

2. სოციალური მედია, როგორც გაზიარების ქსელები

მაგალითები: Instagram, Snapchat, Youtube

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: ფოტოების, ვიდეოების აღმოჩენისა და მათი გაზიარების მიზნით.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: სოციალური მედია ქსელების მსგავსად, მედიის გაზიარების პლატფორმებიც დაგეხმარებათ ბრენდის ცნობადობისა და აუდიტორიის ჩართულობის ზრდაში, ისევე როგორც ლიდების შეგროვებაში.

 

იმისთვის, რომ მარტივად განსაზღვროთ, სჭირდება თუ არა თქვენს ბიზნესს ამ ტიპის არხებში გამოჩენა, კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, სწორად შეაფასოთ თქვენი რესურსები და შესაძლებლობები, ისევე როგორც აუდიტორია, რომელზეც თქვენი პროდუქტის/სერვისის გაყიდვას აპირებთ.

 

3. სოციალური მედია, როგორც კონტენტის მოძიებისა და შენახვის ქსელები

მაგალითები: Reddit, Quora, Digg

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: ინფორმაციისა და აზრების ერთმანეთისთვის გაზიარების/დისკუსიის მიზნით.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: სადისკუსიო ფორუმი სოციალური მედიის ერთ-ერთი უძველესი სახეობაა და ის შესანიშნავი რესურსია ბაზრის კვლევისთვის.

 

სწორი სტრატეგიის შემუშავების შემთხვევაში, მსგავსი პლატფორმები რეკლამის განთავსებისთვისაც გამოიყენოთ.

 

Reddit, Quora და Digg და სხვა კონტენტის მოძიების ქსელები ის ვებგვერდებია, რომლებსაც ხალხი ყველაზე აქტუალურ თემებზე სასაუბროდ სტუმტობს. როგორც წესი, ამ ტიპის ვებგვერდებზე მომხმარებლები საერთოდ არ ერიდებიან თავიანთი აზრებების დაფიქსირებას და მაქსიმალურად გულწრფელები არიან.

 

საინტერესოა ისიც, რომ სადისკუსიო ფორუმების გამოყენება მომხმარებლებს ანონიმურადაც შეუძლიათ. ეს კი თქვენ, როგორც ბიზნესის მფლობელს შესანიშნავ საშუალებას გაძლევთ ჩაატაროთ ღრმა კვლევა და ზუსტად გაიგოთ, რა აწუხებთ ან რა სურთ თქვენს სამიზნე აუდიტორიასა და პოტენციურ მომხმარებლებს.

 

4. კონტენტის მოძიებისა და შენახვის ქსელები

მაგალითები: Pinterest, Flipboard

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: საინტერესო მასალის მოძიების, შენახვისა და გაზიარების მიზნით.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: მათი გამოყენება შეგიძლიათ ბრენდის ცნობადობის, მომხმარებელთა ჩართულობისა და ვებგვერდის ტრეფიკის ზრდისთვის.

 

ზოგადად, ამ ტიპის სოციალური მედია ხალხს ახალი და ტენდენციური იდეების აღმოჩენაში, შენახვაში, გაზიარებასა და განხილვაში ეხმარება.

 

ხშირ შემთხვევაში, ისინი შეიძლება იქცნენ ერთგვარ შთაგონების წყაროდ შემოქმედი ადამიანებისთვის ან ინფორმაციისა და იდეის მაძიებელთათვის.

 

მაგალითად, Pinterest, მომხმარებელს ვიზუალური შინაარსის აღმოჩენაში ეხმარება. იმისთვის, რომ ამ პლატფორმაზე თქვენი ბრენდის კომუნიკაცია წარმატებით აწარმოოთ, მნიშვნელოვანია თქვენი ვებგვერდის სანიშნეების კეთება.

 

ეს გულისხმობს სათაურებისა და ფოტოების ოპტიმიზაციას თქვენს ბლოგზე ან/და ვებგვერდზე.

 

5. სოციალური მედია, როგორც უკუკავშირის გაზიარების ქსელები

მაგალითები: Yelp, Zomato, Tripadvisor

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: ბრენდების, პროდუქტებისა და სერვისების, ასევე რესტორნების, სამოგზაურო მიმართულებებისა და სხვათა შესახეb ინფორმაციის მოძიებისა და მათზე უკუკავშირის გაზიარების მიზნით.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: პოზიტიური მიმოხილვის მიღება თქვენს ბრენდზე, ერთგვარი სოციალური მტკიცებულებაა პოტენციური მომხმარებლებისთვის.

 

ნეგატიური უკუკავშირის შემთხვევაში კი გაქვთ შანსი, მაქსიმალურად სწრაფი რეაგირება მოახდინოთ და მომხმარებლის პრობლემა დროულად გადაჭრათ.

მიმოხილვები საკმაოდ დიდ ღირებულებას მატებს ბევრ ვებგვერდსა და ონლაინ სერვისს. მაგალითად, წარმოიდგინეთ, რამდენად გართულდებოდა პროდუქტის შეძენის პროცესი ა Amazon- ზე, მომხმარებელთა მიმოხილვის წაკითხვის გარეშე.

 

ამ არხების თქვენთვის სასარგებლოდ გამოყენაბა შეგიძლიათ იმ შემთხვევაში, თუ მომხმარებლის უკუკავშირის მოსასმენად გამოჰყობთ ერთ გუნდის წევრს, რომელიც მათ აზრს მოისმენს და პრობლემების მოგვარებას შეეცდება.

 

Რა თქმა უნდა, ეს პოზიტიურად იმოქმედებს თქვენი ბრენდის რეპუტაციაზე და პროდუქტის გაუმჯობესებაშიც დაგეხმარებათ.

 

6. ბლოგებისა და გამოქვეყნების ქსელები

მაგალითები: Yelp, Zomato, Tripadvisor

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: ბრენდების, პროდუქტებისა და სერვისების, ასევე რესტორნების, სამოგზაურო მიმართულებებისა და სხვათა შესახეb ინფორმაციის მოძიებისა და მათზე უკუკავშირის გაზიარების მიზნით.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: პოზიტიური მიმოხილვის მიღება თქვენს ბრენდზე, ერთგვარი სოციალური მტკიცებულებაა პოტენციური მომხმარებლებისთვის.

 

ნეგატიური უკუკავშირის შემთხვევაში კი გაქვთ შანსი, მაქსიმალურად სწრაფი რეაგირება მოახდინოთ და მომხმარებლის პრობლემა დროულად გადაჭრათ.

მიმოხილვები საკმაოდ დიდ ღირებულებას მატებს ბევრ ვებგვერდსა და ონლაინ სერვისს. მაგალითად, წარმოიდგინეთ, რამდენად გართულდებოდა პროდუქტის შეძენის პროცესი ა Amazon- ზე, მომხმარებელთა მიმოხილვის წაკითხვის გარეშე.

 

ამ არხების თქვენთვის სასარგებლოდ გამოყენაბა შეგიძლიათ იმ შემთხვევაში, თუ მომხმარებლის უკუკავშირის მოსასმენად გამოჰყობთ ერთ გუნდის წევრს, რომელიც მათ აზრს მოისმენს და პრობლემების მოგვარებას შეეცდება.

 

Რა თქმა უნდა, ეს პოზიტიურად იმოქმედებს თქვენი ბრენდის რეპუტაციაზე და პროდუქტის გაუმჯობესებაშიც დაგეხმარებათ.

 

7. სოციალური მედია შოპინგის ქსელები

მაგალითები: Polyvore, Etsy, Fancy

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: იმისათვის, რომ თვალი ადევნონ თანამედროვე ტენდენციებს, მათ საყვარელ ბრენდებს, გააზიარონ მათი აღმოჩენილი პროდუქტები და სურვილის შემთხვევაში შეიძინონ ისინი.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: ბრენდებს შეუძლიათ გაზარდონ ინფორმირებულობა, გაზარდონ ჩართულობა და გაყიდონ პროდუქტები ახალი არხებით.

 

სოციალური შოპინგის ქსელები ელ კომერციას კიდევ უფრო კომფორტულს და სახალისოს ხდიან. ისინი ერთგვარად აერთიანებენ სოციალური ქსელებისა და შოპინგის გამოცდილებას.

 

8. ინტერესებზე დაფუძნებული ქსელები

მაგალითები: Goodreads, Houzz, Last.fm

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: რათა დაუკავშირდნენ საერთო ინტერესების ან ჰობის მქონე ადამიანებს.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: იმ შემთხვევაში, თუ ესა თუ ის ქსელი რაიმე კუთხით უკავშირდება თქვენს პროდუქტებს ან სერვისებს, ინტერესებზე დაფუძნებული ქსელის გავლით ბრენდის ცნობადობის ზრდა და მომხმარებლის ჩართულობის მიღება შეგიძლიათ.

 

უფრო მასშტაბური სოციალური ქსელებისგან განსხვავებით, ამ ტიპის ქსელები საშუალებას მოქცემთ, კონკრეტული ინტერესების მქონე ბევრად ვიწრო აუდიტორიაზე გახვიდეთ, მაგალითად: წიგნები, მუსიკა, ინტერიერის დიზაინი, მოგზაურობა და ა.შ.

 

მაგალითად, Houzz– ზე სახლის დიზაინერებს შეუძლიათ დაათვალიერონ სხვა დიზაინერების ნამუშევრები, შექმნან საკუთარი ნამუშევრების კოლექციები და დაუკავშირდნენ ისეთ ადამიანებს, ვინც ეძებს მათ მომსახურებას.

 

9. ეკონომიკის გაზიარების (ე.წ. Sharing Economy) ქსელები

მაგალითები: Airbnb, Uber, Taskrabbit

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: პროდუქციის ან მომსახურების რეკლამისთვის, მათი მოძიების, გაზიარების, ყიდვის, გაყიდვისა და ვაჭრობისთვის.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: თუ თქვენ საქონლით ან მომსახურებით ვაჭრობთ, ეს ქსელები შეიძლება ბიზნესის წარმოების კიდევ ერთი არხი იყოს. (მაგალითად, თუ ბინას აქირავებთ, Airbnb დაგეხმარებათ მომხმარებლების პოვნაში).

 

მიუხედავად იმისა, რომ მარკეტერების უმეტესობა ამ ქსელებს ძალიან ვიწრო აუდიტორიისთვის განკუთვნილად მიიჩნევს, შესაბამისი პროდუქტის ან სერვისის გაყიდვის შემთხვევაში, ეკონომიკის გაზიარების ქსელები თქვენთვის გაყიდვებისა და ლიდების გენერაციის ხელსაწყოდ შეიძლება იქცეს.

 

10. ანონიმური სოციალური ქსელები

მაგალითები: Whisper, Ask.fm, After School

 

რატომ იყენებენ ადამიანები ამ ქსელებს: ჭორაობისთვის, თვალთვალისთვის, ზოგჯერ დაშინების ან ბულინგისთვისაც კი.

 

როგორ შეუძლიათ მათ თქვენი ბიზნესისთვის სარგებლის მოტანა: მათ ფაქტობრივად არ შეუძლიათ თქვენს ბიზნესს რაიმე სარგებელი მოუტანონ.

 

ერთი შეხედვით, ასეთი სოციალური ქსელები შეიძლება ერთგვარ გასართობად იქცეს თინეიჯერებისთვის (მაგალითად, მშობლებზე, მასწავლებლებზე ან მეგობრებზე სასაუბროდ). თუმცა, ფაქტია, რომ ანონიმური სოციალური ქსელები ხშირად ხდება კიბერბულინგის ადგილი.

 

საბოლოოდ, ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი სოციალური მედიის მიმართულების უკეთ გაცნობის შემდეგ, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ქართულ ბიზნესებს არც თუ ისე ბევრი პლატფორმა აქვთ წარმატებით ათვისებული, მაშინ, როდესაც თითოეულ ქსელს საკმაოდ დიდი სარგებლის მოტანა შეუძლია ბრენდებისთვის.

 

თუ გსურს, რომ არ ჩამორჩე თანამედროვე ტენდენციებს და მაქსიმალური ინფორმაცია მიიღო სოციალურ მედიაში რეკლამის ეფექტურად წარმოებისა და გაშვების შესახებ, შეგიძლია Digital Hub-ის ონლაინ კურსს გაეცნო.

 

კურსის ხელმძღვანელი, ირაკლი ჩხეიძე, პირველი ქართული სრულად ციფრული ბანკი “სფეისის” ციფრული მარკეტინგის ხელმძღვანელია.

 

მას ამ დარგში მუშაობის 12 წლიანი გამოცდილება აქვს და კურსის მეშვეობით გაგიზიარებს ყველაფერს, რაც საერთაშორისო და ადგილობრივ ბრენდებთან მუშაობისას ისწავლა. რაც მთავარია, მოგიყვება იმ შეცდომებზეც, რომლებიც არ უნდა დაუშვა Facebook და Instagram სარეკლამო კამპანიების გაშვების დროს.

 

სტატიის წყარო

 

ჯგუფური პაკეტის მოთხოვნა

პასუხს მიიღებთ 24 საათის განმავლობაში.

ჯგუფური პაკეტის მოთხოვნა

დაგვიტოვეთ საკონტაქტო ინფრომაცია და ჩვენ დაგიკავშირდებით 24 საათის განმავლობაში.