ქოფირაითინგის 3 საუკეთესო წიგნი

ციფრული მარკეტინგის ბლოგი

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

გააზიარე სტატია

კარგმა ქოფირაითინგმა შესაძლოა წარმოუდგენლად გაზარდოს შენი გაყიდვები და შექმნას განგრძობითი, მყარი ურთიერთობის საფუძველი შენს მომხმარებელთან. მაგრამ როგორ უნდა გახდე კარგი ქოფირაითერი? ან როგორ უნდა შექმნა საინტერესო ტექსტი?

გაიგე მეტი პროფესიის შესახებ და გაეცანი ქოფირაითინგის 3 საუკეთესო წიგნს, რომლებსაც ამ ბლოგში გირჩევთ.

სტატიის სარჩევი

breakthrough-advertising-scaled

1. ქოფირაითინგის ბიბლია - Breakthrough Advertising by Eugene Schwartz

Breakthrough Advertising მიჩნეულია  ქოფირაითინგის ბიბლიად. მისი ყველაზე დაბალი ფასი არის 125$ ( მაგრამ თუ დანიშნულებისამებრ  გამოიყენებ ნამდვილად ღირს ამ ფასად მისი შეძენა)

ამ წიგნის ასახსნელად ეუგენი შვარცის სულ ერთი ციტატაც საკმარისია:
”ტექსტს არ შეუძლია პროდუქტისადმი სურვილი აღძრას. მას მხოლოდ შეუძლია აიღოს იმედები, ოცნებები, შიშები და სურვილები, რომლებიც უკვე არსებობენ მილიონობით ადამიანის გულებში, და მიმართოს მათი ფოკუსი  გარკვეულ პროდუქტზებზე. ქოფირაითინგის დავალებაა: ”ის კი არა, რომ შექმნა მასობრივი სურვილი  – არამედ რომ  იპოვო არხი და მიმართო ის’’

 

სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, შენი ქოფის უკან უკვე არსებობს გარკვეული კონცეპტი, რომელიც დაფუძნებულია შენი აუდიტორიის უკვე არსებულ სურვილებზე, პრობლემებზე და ოცნებებზე. ქოფირაითერის მთავარი ფუნქციია მათი დანახვა და სწორად გაერთიანება.

Breakthrough Advertising ყველაზე ცნობილია თავისი გაცნობიერებულობის  5 საფეხურით, რომლებსაც არაერთი თანამედროვე ქოფირაითერი იყენებს ლენდინგ და სხვა გვერდების ასაწყობად.

ეს  5 საფეხურია:

  1. არ იცის: ადამიანმა არ იცის რომ პრობლემა აქვს, შესაბამიად, უმეტეს შემთხვევაში არ ღირს მათზე მარკეტინგული რესურსის დახარჯვა
  2. იცის პრობლემის შესახებ: ადამიანმა იცის რომ აქვს პრობლემა, მაგრამ არ იცის რომ ამ პრობლემის გადაჭირს გზა არსებობს
  3. იცის პრობლემის გადაჭრის გზა: ამ ადამიანმა იცის რომ არსებობს პრობლემის გადაჭრის გზა, მაგრამ ეს გზა ჯერ არ აურჩევია და ამავდროულად არ იცის შენი პროდუქტის შესახებ
  4. ადამიანმა იცის პროდუქტის შესახებ: ამ ადამიანმა იცის შენი პროდუქტის შესახებ, მაგრამ არ არის ბოლომე დარწმუნებული რომ ის არსებულ პრობლემას მოუგვარებს
  5. იცის ყველაზე მეტი: ადამიანმა იცის ძალიან ბევრი შენი პროდუქტის შესახებ, ძალიან ახლოს არის შესყიდვასთან, მაგრამ სჭირდებათ უფრო სპეციფიკური ინფორმაცია.

2.ქოფირაითინგი, როგორც მოუშორებელი ისტორიის შექმნის წინაპირობა - Made to Stick by Dan and Chip Heath

გსმენია ისტორიის შესახებ, რომელიც  ასოცირდება ჰელოვინთან და კანფეტებთან? ის უკავშირდება კანფეტებში აღმოჩენილ ბასრ საპარსებს, რომელთა რეალური არსებობის ისტორია არ დაფიქსირებულა, მაგრამ დღემდე ყველა ამაზე საუბრობს.

 

გაინტერესებს რატომ?

 

ასეთი ისტორიის დავიწყება ძალიან რთულია. წარმოიდგინე რამდენად საზარელია ასეთი კანფეტის ჩაკბეჩა და რამდენად მტკივნეულია ამის წარმოდგენაც კი.

სწორედ ასეთი ისტორიას ჰქვია ”მოუშორებელი ისტორია”, რომელიც ავტომატურად ასოცირდება რაღაცასთან და  ყოველ ჯერზე გახსენებს თავს.

პროფესორები დენ და ჩიპ ჰეითები სწორედ ამ ფენომენის შესახებ მოიგყვებიან წიგნში Made to Stick, მოგიყვებიან როგორ შექმნა ქოფირაითინგის ტექსტი, რომელიც გადაიქცევა ისტორიად და მიეწეპება განმეორებად ასოციაციად.

ერთ-ერთი გზა ასეთი ტექსტის შესაქმნელად არის: ვიზუალური ხატის შექმნა შენი მკითხველისთვის, მაგალითად როგორიცაა – ბასრი საპარსი ჰელოვინის კანფეტებში.

იმისთვის, რომ იდეაა დასამახსოვრებელი იყოს, მიჰყევი ინსტრუქციას:

  • მარტივი – დასამახსოვრებელი ისტროიები არის ძალიან მარტივი და ადვილად გასაგები
  • მოულოდნელი – ასეთი იდები არის სურპრიზის მატარებელი, რაც ჩვენ მეხსიერებაში უფრო მარტივად ილექება
  • ადვილად წარმოასადგენი – ისეთი სურათები, რომელთა აწყობა წარმოსახვაში მარტივია, იქცევიან სურათებად, რომლებსაც ადვილად გავიხსენებთ
  • სანდო – თუ წყარო იქნება სანდო, ეს ისტორია იქნება მეტად დამაჯერებელი და უფრო მარტივად აღსაქმელი როგორც სიმართლე
  • ემოციური – ემოციურად დატვირთლი იდეები უფრო მყარად რჩებიან ჩვენს გონებაში
  • თხრობითი ფორმის – იდეები, რომლებსაც მოვუთხრობთ როგორც ისტორიებს უფრო მარტივად გვამახსოვრდება, ვიდრე აბსტრაქტული და კონცეპტური იდეები.

თითოეული ეს ნაბიჯი გახდის შენს იდეას კიდევ უფრო მოუშორებელს.

3. ქოფირაითინგის დამარწმუნებელი ხელოვნება - Influence: The Psychology of Persuasion by Robert Cialdini

რატომ იღებენ ადამიანები გადაწყვეტილებებს? საიდან მოდის რაიმე რწმენა? როგორ იქმნება რწმენა და რა არის მისი მატრიგერებელი, ჩვენი გარემოცვდიან?

იმისთვის, რომ ამ კითხვებს უპასუხო, გირჩევთ წაიკითხო წიგნი  Influence: The Psychology of Persuasion, რომელიც შექმნა რობერტ ჩაილდინიმ. ის არის ფსიქოლოოგის პროფესორი, რომელიც ატარებდა კვლევებს დამარწმუნებელი კომუნიკაციის მიმართულებით და სწორედ ამის შემდგომ გამოყო – დარწმუნების 6 პრინციპი:

  1. რეციპროკულობა
  2. ვალდებულება და კონსისტენტურობა
  3. სიმცირე
  4. აუტორიტეტულობა
  5. მოწონება
  6. სოციალური დადასტურება

ამ პრინციპებს აქვთ ქვეცნობიერი ფსიქოლოგიის მიზეზები, თუ რას და როგორ აკეთებენ ადამიანები. წარმოიდგინე:

  • ადამიანები აკეთებენ რაღაცას იმ ადამიანებისთვის, რომლებმაც წარსულში მათთვის რაღაც გააკეთეს, რაც  უკავშირდება რეციპროკულობას.
  • ადამიანები აკეთებენ რაიმეს იმისთის, რომ სხვა ადამიანებმა დაინახონ რომ ისინი ამასა აკეთებენ – სოციალური დადასტურება.
  • ადამიანები აკეთებენ რაღაცას, იმიტომ რომ ეს არის იშვიათი და ღირებული და საჭიროა ამის სწრაფად ატაცება, ანუ რაღაც არის დეფიციტში.

ზეგავლენა ხსნის ბევრ ფსიქოლოგიურ პრინციპებს, რომლების გადმოტანა შესაძლებელია ქოფირაითინგში. იმისთვის, რომ ეს 6 პრინციპი გამოიყენო პრაქტიკაში, შესაძლოა მათი გადმოტანა სცადო მომხმარებლისთვის შექმნილ მაგალითად მეილის ტექსტებში, შექმენი სიმცირის განცდა ერთი წინადადებით მეილის სათაურში და დაელოდე როგორ ჩადგებიან მომხმარებლები რიგში ამ პრდუქტის შესაძენად.

გამოიწერე ციფრული ინდუსტრიის საიხლეები

ჩვენ ვაგზავნით, მხოლოდ თქვენთვის სასარგებლო ინფორმაციას

თუ კიდევ გაინტერესებს წიგნები, რომლებიც მარკეტერებმა და ანტრეპრენერებმა აუცილებლად უნდა წაიკითხონ, გაეცანი ჩვენს სხვა ბლოგს – 7 წიგნი ანტრეპრენერთათვის ან ტოპ 5 ციფრული მარკეტინგის წიგნი.

თუ ხარ ანტრეპრენერი ან უბრალოდ გსურს უფრო ახლოს გაიცნო ციფრული მარკეტინგის სამყარო  დარეგისტრირდი ონლაინ კურსზერეკლამა, სოციალურ მედიაში და  დაიწყე სწავლის პროცესი.

 

კორპორატიული შეთავაზება

დაგვიტოვეთ საკონტაქტო ინფრომაცია და ჩვენ დაგიკავშირდებით 24 საათის განმავლობაში.